سن شروع موسیقی

آیا شروع زودهنگام آموزش موسیقی با مهارت های موسیقی در بزرگسالی مرتبط است؟

متخصصان در حوزه هایی مانند ورزش و موسیقی اغلب پروسه ی آموزش را زود شروع کرده اند. اشاره شده است که این امر ممکن است منعکس کننده یک دوره حساس در کودکی برای کسب مهارت باشد. با این حال ممکن است عوامل خانوادگی به عنوان مثال : ژنتیک در این مورد نقش داشته باشند. در ادامه مفاله به تاثیر سن شروع موسیقی بر استعداد و موفقیت در موسیقی بررسی شده است.

ارتباط سن شروع موسیقی با استعداد موسیقی

آقای Fredrik Ullen  ,متخصص در زمینه استعدادیابی موسیقی از استکهلم برای بررسی این موضوع ۳۱۰ نوازنده حرفه‌ای و ۷۷۸۶ دوقلو را مورد مطالعه قرار داده است.

تجزیه و تحلیل دوقلو ها نشان داده که ارتباط سن شروع موسیقی با استعداد موسیقی به طور کامل توسط عوامل خانوادگی توضیح داده شده است. بنابراین, این یافته ها تاکید کمی بر روی دوره حساس برای یادگیری موسیقی در کودکی دارند; اما تاکید می‌کنند که عوامل خانوادگی نقش مهمی را برای ارتباط بین سن آغاز آموزش و مهارت های موسیقی در بزرگسالی ایفا می‌کنند.

سن شروع موسیقی

دلیل اهمیت یادگیری زودهنگام موسیقی در کودکی

یک باور عمومی وجود دارد که شروع آموزش زود هنگام برای دستیابی به سطح بالایی از تخصص در بسیاری از زمینه ها مانند موسیقی یا ورزش ضروری است. اگر این باور درست باشد, این امر ممکن است به دلیل همان به اصطلاح دوره حساس در اوایل کودکی برای یادگیری باشد.

مفهوم دوره حساس به یک دوره زمانی محدود در تکامل اشاره دارد که طی آن تاثیرات تجربه و تمرین بر روی مغز به طور غیر معمولی قوی است. در راستای این مفهوم تحقیقات نشان داده است که آموزش موسیقی در طی دوره حساس کودکی می‌تواند منجر به تغییر شکل مدارهای عصبی با مزایای طولانی مدت برای عملکرد های بعدی در زندگی شود.

در مقاله فواید موسیقی بر کودکان به صورت کامل تر همچنین در مورد تاثیرات موسیقی در کودکی اشاره شده است برای مطالعه کلیک کنید.

سن شروع موسیقی

بهترین سن شروع موسیقی

تعدادی از مطالعات که اثرات آموزش زودهنگام موسیقی در مقابل آموزش دیرهنگام موسیقی را بررسی کرده اند، گزارش داده اند که نیمه قدامی جسم پینه ای مغز در موسیقیدانان در مقایسه با غیر موزیسین ها بزرگتر است؛

اما فقط در موسیقیدانانی که آموزش موسیقی را قبل از ۷ سالگی شروع کرده اند. و همچنین ارتباطی میان سن شروع موسیقی و عملکردها و ساختارهای مختلف محرکهای شنیداری مغز یافته‌اند.

پس در توضیح این مسئله که چرا نوازندگانی که از سن کم شروع به آموزش دیدن موسیقی کرده اند موفق شدند، دو پاسخ را می‌توان در نظر گرفت:

سن شروع موسیقی

2 دلیل موفقیت بیشتر نوازندگان که از سن کم موسیقی را شروع کرده‌اند

اول اینکه این افراد به طور ژنتیکی استعداد موسیقیایی داشته اند و ممکن است در خانواده هایی متولد شده باشند که درگیر موسیقی هستند. این کودکان نشانه های اولیه ذوق موسیقیایی را نشان می دهند و تشویق می شوند که تمرینات اولیه را شروع کنند و در محیطی برانگیزاننده که به تخصص موسیقیایی آنها کمک می کند رشد می کنند.

و دوم اینکه این افراد آموزش بیشتری دیده اند و سالهای بیشتری را تمرین کرده اند.

اما این همه ماجرا نیست. نکته اصلی این است که افرادی هم هستند که شروع موسیقی را نه از کودکی بلکه از بزرگسالی شروع کردند و با تمرین زیاد موسیقیدان های بسیار موفقی شده اند.

آموزش موسیقی کودکان در آکادمی رامشگران

آموزشگاه موسیقی رامشگران با وجود اساتید مطرح موسیقی و همچنین مجهز به اتاق کودک و با جدید ترین متد های آموزشی موسیقی روز دنیا، برگزار کننده انواع کلاس های موسیقی برای کودکان شماست. برای اطلاع بیشتر از روند آمورش و استعدادیابی کودکانتان می‌توانید با ما تماس بگیرید.

برای مشاوره تلفنی و حضوری رایگان کلیک کنید

ترجمه شده توسط: سمانه سعادتمند

منابع مقاله

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 − 1 =