فواید موسیقی بر کودکان

فواید آموزش موسیقی بر کودکان چیست؟

از فواید موسیقی بر کودکان می‌توان به افزایش یادگیری در زمینه های ریاضیات، زبان، تمرکز و مهارت های اجتماعی از میان هزاران فواید دیگر بر کودک شما اشاره نمود. بنابراین خواه فرزند شما یک ساز موسیقی را فراگیرد یا نه، سعی کنید کودک خود را تا حد ممکن در معرض موسیقی قرار دهید و ازمزایای فراوان آن بهره‌مند شوید!

1. فواید موسیقی از نظر علمی

(کمک به رشد مغز)

مطالعات در علوم اعصاب نشان می‌دهد از فواید مهم موسیقی بر کودکان، موسیقی باعث تاثیری گذاری بر نحوه رشد مغز کودکان و همچنین باعث بهبود عملکرد مغز کودکان می‌شود. فعالیت های موسیقی (مانند نواختن ساز، آوازخواندن و یا تنها گوش دادن به موسیقی) مغز را تحریک می‌کند و این تمرین مغزی با تشکیل اتصالات عصبی جدید منجربه بهبود ساختار مغز کودکان می‌شود.

2. تقویت شنیداری و گفتار کودکان

(مهارت های زبانی)

مطالعات همچنین نشان می‌دهد که کودکان خردسالی که در کلاس های موسیقی شرکت می‌کنند رشد گفتارشان بهبوده بخشیده و خواندن را آسان تر فرا می‌گیرند. یادگیری موسیقی به توسعه عملکرد سمت چپ مغز (مربوط به زبان و استدلال) کمک می‌کند، به تشخیص صدا یاری می‌رساند و ریتم و قافیه را آموزش می‌دهد. آموزش موسیقی بر کودکان همچنین می‌توانند به کودکان در به خاطر سپردن اطلاعات کمک کنند (کافیست به شعر و آهنگ الفبا فکر کنید!)

فواید موسیقی بر کودک

3. موسیقی تقویت کننده تحلیل و ریاضیات

(مهارت های ریاضی)

موسیقی می‌تواند به پیشرفت مهارت های ریاضی کمک کند. با گوش دادن به ضرب های موسیقی کودک شما می‌تواند کسرهای بنیادی، الگوشناسی و حل مسئله را بیاموزد. کودکانی که موسیقی می‌آموزند همچنین از نظر هوش فضایی و توانایی شکل گیری تصاویر ذهنی از اشیا پیشرفت کرده‌اند، مهارت هایی که برای ریاضیات پیشرفته مهم هستند.

4. موسیقی باعث تقویت حافظه و یادگیری تمرکز کردن

(حافظه توجه تمرکز)

مطالعات اخیر نشان داده است افرادی که از نظر موسیقی آموزش دیده‌اند مهارت های حافظه ی فعال بهتری دارند که به آنها کمک می‌کند تا چیزهایی را به خاطر بسپارند حتی در حالی که ذهنشان مشغول کارهای دیگری است جنبه های مهم محاسبه ذهنی و درک مطلب. یادگیری موسیقی همچنین به سطح قابل توجهی از تمرکز نیاز دارد که این مورد باعث یادگیری تمرکز کردن می‌شود که از فواید موسیقی بر کودکان و انسان بالغ به حساب می‌آید، در نتیجه به کودکان آموزش دهید تا توجه خود را برای دوره های پایدار متمرکز کنند.

 

فواید موسیقی بر کودکان

5. ساخت موسیقی باعث به کار گیری تمام اعضای بدن می‌شود

(افزایش هماهنگی)

درست مثل ورزش، بازی و رقص، موسیقی هم به کودکان کمک می‌کند تا مهارت های حرکتی خود را رشد دهند. ساخت موسیقی فراتر از به کارگیری صدا یا انگشتان است. شما همچنین از گوش و چشم و به علاوه از عضلات بزرگ و کوچک به طور همزمان استفاده می‌کنید، این کار به بدن و ذهن کمک می‌کند تا با هم هماهنگ شوند.

6. ایجاد تعهد و صبر در کودک برای رسیدن به اهداف کوتاه مدت

(موفقیت و نظم)

 یادگیری موسیقی به کودکان باعث می‌شود که کودکان برای رسیدن به اهداف کوتاه مدت تلاش کنند و عادت جاری خود را توسعه دهند و خویشتن داری را تمرین کنند. از فواید موسیقی به کودکان اختصاص دادن زمان برای تمرین باعث ایجاد تعهد و صبر در کودک می‌شود. تسلط بر یک قطعه موسیقی جدید منجر به احساس غرور و پیروزی می‌شود و به کودکان کمک کند تا ارزش خویشتن داری و انضباط شخصی را بیاموزند.

7. موسیقی باعث یادگیری مهارت انجام کار تیمی در کودک می‌شود

(مهارت های اجتماعی)

ساخت موسیقی با افراد دیگر (مانند گروه موسیقی و گروه کر) مهارت های اجتماعی و عاطفی کودکان را بهبود می‌بخشد که یکی از فواید موسیقی اثر بخش در روابط اجتماعی کودک است. آنها یاد می‌گیرند که به عنوان یک تیم باهم کار کنند و احساس همدلی خود را با دیگران گسترش دهند. محققان دریافته‌اند که وقتی کودکان با هم موسیقی می‌نوازند، از ریتم های ساده گرفته تا اجراهای گروهی بزرگتر، بهتر می‌توانند تا احساسات دیگران را درک کنند.

فواید موسیقی بر کودکان

8. موسیقی می‌تواند قلب شما را به آواز در آورد

(لذت موسیقی)

موسیقی می‌تواند به کودکان راهی برای ابراز وجود، رها کردن خلاقیت، الهام گرفتن و اعتلای روح، آرامش و از بین بردن استرس و تنش تاثیر گذار باشد. کافیست به گوش دادن به یک قطعه موسیقی کلاسیک زیبا، همخوانی با آهنگ مورد علاقه با دوستان، یا رقصیدن با یک آهنگ عالی که از رادیو پخش می‌شود فکر کنید. موسیقی میتواند قلب شما را به آواز درآورد!

9. کودکتان را علاقمند به یادگیری موسیقی کنید

(موسیقی برای زندگی)

با تمام این مزایا سعی کنید کودک خود را تا آنجا که ممکن است در معرض موسیقی قرار دهید تا بتوانید از این فواید بسیار موسیقی بهره‌مند شود. با هم موسیقی گوش کنید، آواز بخوانید، بازی های ریتمیک انجام دهید، به کنسرت بروید و یا سازهای خود را با هم بسازید. کتابخانه ی محلی، مرکز اجتماع یا انجمن موسیقی شما ممکن است برنامه های موسیقی را برای کودکان ارائه دهد. اگر کودک شما می‌خواهد نواختن سازی را بیاموزد، گزینه های شما می تواند شامل برنامه موسیقی مدرسه، آموزشگاه موسیقی، معلمان خصوصی موسیقی و فعالیت های موسیقی گروهی مانند گروه های کر و گروه های موسیقی باشد.

فواید موسیقی بر کودکان

آموزشگاه موسیقی رامشگران اندیشه مجهز به اتاق کودک

آموزشگاه رامشگران با استفاده از اساتید برتر فارغ التحصیل رشته موسیقی با جدیدترین روش های آموزشی به آموزش ساز و آواز در سنین مختلف در حومه اندیشه و شهریار مشغول می‌باشد. آموزشگاه نگاه ویژه ای به آموزش موسیقی کودک (ارف) دارد و از بهترین آموزشگاه های آموزش موسیقی کودک اندیشه می‌باشد که برگزار کننده کلاس های گروهی موسیقی کودک ( ارف ) با تجهیز آموزشگاه به اتاق کودک است.

شما می‌توانید با مشاوره رایگان اساتید موسیقی رامشگران از علاقه کودک خود نسب به ساز های مختلف بهرمند شوید تا بتوانید در کلاس موسیقی که کودکتان دوست دارد ثبت نام کنید برای ارتباط با ما می‌توانید از طریق لینک زیر اقدام کنید

برای مشاوره رایگان کلیک کنید

ترجمه شده توسط: سمانه سعادتمند

منابع مقاله

 

فواید موسیقی بر کودکان
“رسیتال پیانو آموزشگاه رامشگران”

 

فواید موسیقی بر کودکان
رسیتال پیانو آموزشگاه رامشگران

 

فواید موسیقی بر کودکان
“برگذاری کنسرت و اجرای زنده در آموزشگاه رامشگران”

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت + پنج =